Wybór odpowiedniej hurtowni wód mineralnych jest trudny. Po pierwsze dlatego, że hurtowni jest naprawdę sporo, a po drugie, dlatego, że w każdej z nich można negocjować warunki i wiele zależy od naszego osobniczego podejścia i warunków umowy.
Ceny w sklepie a ceny dla sklepu
Powszechnie wiadomo, że marża na produktach typu woda mineralna może być naprawdę wysoka. Widać to chociażby podczas koncertów, na które nie wolno wnosić własnych butelek z wodą. W takiej właśnie sytuacji 0,5 l zwykłej wody mineralnej może kosztować nawet 10 zł. Do tego sprzedawca może tę wodę otworzyć i nie dać klientowi korka – wszystko to w ramach dobrze podpisanej przez właściciela obiektu umowy. W końcu właściciel na każdej sprzedaży też musi zarobić. W sklepie spożywczym, osiedlowym 0,5 l popularnej niegazowanej wody mineralnej kosztuje od 1,7 do nawet 2,2 zł. W hipermarkecie od 1,5 do 1,9 zł, zaś w hurcie 12 sztuk butelek 0,5 l kosztuje od 16 do 25 zł netto. Narzut może być więc naprawdę spory, zwłaszcza w miejscach, gdzie potencjalny klient nie ma wyboru i musi daną wodę kupić.
Cenniki hurtowe inaczej niż dla klientów sieci komórkowych
Cena pojedynczej jednostki wody w hurtowniach uzależniona jest od szeregu czynników, spośród których najważniejsze to:
- Łączna wartość zamówienia
- Rodzaje wód
- Historia zamówień
- Indywidualne czynniki
Zamawiając dużo wody mineralnej miesięcznie i odpowiednio swoje zamówienia dywersyfikując, możemy liczyć na najlepsze ceny na rynku. Przykładowo, jeśli chcemy naszym klientom oferować zarówno wodę mineralną w cenie poniżej 2 zł za 0,5 l, możemy do tego celu podpisać umowę z hurtownią specjalizującą się w popularnych markach, oferowanych w dużych pojemnikach. Dodatkowo podpisujemy umowę na dostawę wód bardzo ekskluzywnych, takich, które klient kupi za cenę minimum 6 zł za 330 ml. Łącznie w takim zestawieniu kompletowanym z kilku źródeł możemy wyjść najtaniej, jednak jeśli nie zamawiamy naprawdę dużych dostaw, a zamówienia nie są regularne, możemy się spotkać z sytuacją, w której za dostawę będzie trzeba dodatkowo dopłacić, nawet jeśli odbywa się ona na terenie Warszawy.
Co nie zmienia faktu, że wiele zależy od naszych indywidualnych preferencji. Jeśli woda ekskluzywna „schodzi” w naszej restauracji bardzo rzadko, może warto kupować ją w sklepach hurtowych, ale bez konieczności podpisywania umowy na konkretną, minimalną wartość zamówienia. Warto najpierw sprawdzić jakie preferencje mają nasi klienci, a dopiero później decydować się na związanie na zasadzie umowy z jednym hurtownikiem.
Kliknij Tutaj i zobacz ofertę jednej z popularnych warszawskich hurtowni wody.